Duyuru

Çökü?
Henüz duyuru yok

Seacsub X-fire & Thunder

Çökü?
Bu konu sabit bir konudur.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

  • Seacsub X-fire & Thunder

    X-FIRE

    En başarılı endüstriyel tüfekler arasında ilk sıralara doğrudan girebilecek bir tasarıma sahip.

    Genel Teknik özellikleri:

    X-Fire 75 Boru 75 cm, Lastik 46 cm, şiş 105 cm
    X-Fire 85 Boru 85 cm, Lastik 50 cm, şiş 115 cm
    X-Fire 95 Boru 95 cm, Lastik 54 cm, şiş 125 cm
    X-Fire 105 Boru 105 cm, Lastik 58 cm, şiş 135 cm
    X-Fire 115 Boru 115 cm, Lastik 62 cm, şiş 145 cm

    İlk 82 cm tüfeği gördüğümde çok akıllıca diye düşünmüştüm.
    Son dönemlerde ara ölçülerde tüfek üretimine kayan pek çok marka var. Seacsub bu konuda oldukça cesur davranarak 75 cm dışındaki tüm ölçüleri standartların dışına çıkartmış.

    KABZA:
    Kabza yine benim sevdiğim sert plastik alaşımdan imal edilmiş. Kabzanın arka kısmı ise sadece renk değil alaşım olarak da farklı. Daha yumuşak ve kauçuk alaşımlı bir hammadde kullanılmış. Arka kısımdaki farklı hammadde dayama kısmına kadar getirilmiş.
    Kabzayı kavradığınızda oluşan güven duygusu ve dayamanın bileğe baskı yapmayacak şekilde açılandırılması ilk anda dikkat çeken özellikler.
    Parmakların oturacağı oyuklar oldukça geniş olduğu için herhangi bir rahatsızlık hissi vermiyor.
    Kabza; erkek, yani boru içine geçecek şekilde imal edilmiş. Birden fazla pimle gövdeye sabitlendiği için modifiye ettiğinizde oluşabilecek esneme vb problemlerle karşılaşma riski yok gibi görünüyor.
    Fakat tasarımda standart borulara veya ahşap gövdeye kolaylıkla monte edilme olasılığına hiç yer verilmemiş.
    Alüminyum boru veya ahşaba monte etmek için kabzanın tasarım açılarına göre özel kesim yapmak gerekiyor.
    Kabzayı tutan pimlerden en uçtaki aynı zamanda boru içindeki sızdırmazlık tapasını da sabitliyor. O’ringli bir yapıya sahip bu tıpa sisteminin aynısı kafada da mevcut.

    Kartuş ve tetik mekanizması, paslanmaz malzemeyi lazer ile keserek imal edilmiş. Daha sonrasında her parçanın ayrıca polise edildiğini de belirtmeliyim.
    Tetik oldukça kibar ve parmağa iyi oturuyor. Benim alıştığım tetiklere göre biraz boşluk var gibi geliyor ama bu ayarlanabilir.
    İki parçalı tetik mekanizması oldukça başarılı. Tek gözalıcı hata (buna hata denemez tabi) parçaların pim yerine perçinle sabitlenmesi.
    Emniyeti oldukça iyi çalışsa da böyle bir mekanizma üzerinde biraz basit görünüyor.
    İp bırakma sistemi makaralı kullanımlarda daha rahat olduğu için tercih edilen yandan bırakma şeklinde.

    Boru olarak kanallı bir model kullanılmış. Borudaki kanal genel formu bozmayan ve bazı markaların kanalları gibi ekstra bir ağırlık getirmemiş. Bu da hafifliği sağlayarak bükülmezliği korumanın başka bir yolu. Düz alüminyum borulardaki esneme ve bükülmeyi bunda görmek çok olası değil.

    Kafa ip atlatmalı açık kafa modeli. Çift lastiği ayrı yuvalara oturtarak birbirinin üzerine bindirmeden kullanma imkanı var. Borudaki kanal kafada da devam ettiği için oldukça avantajlı.
    Kafanın her iki tarafında da bulunan kanatlar sağlı sollu ip atlatmaya olanak veriyor ve kullanımı oldukça rahat.
    Kafanın önündeki çentiklerde ip atlattıktan sonra misinayı kavrayarak stabiliteyi arttırıyor.
    Kafanın sızdırmazlığı da aynı kabzadaki gibi O'ring sistemiyle sağlanmış.

    Lastik olarak tek 17,5 mm kaplinli çevirme lastikle geliyor.
    Palamut mafsallı ve şişe oturacak yapıda bir açıya sahip.

    şiş 6,25 mm çapında Sandvik paslanmaz çelikten imal edilmiş. 2100 N/mm2 ve 52 Rockwell sertliğindeki şişin işçiliği oldukça temiz.












    THUNDER

    X-FIRE modelinin küçük kardeşi diyebileceğimiz bu model bazı yönleriyle abisinin önüne geçiyor. Özellikle tüfeğin hafifletilmesi için çok ayrıntılı bir şekilde çalışıldığı belli. Tüm parçalar ve işlemeler tüfeğin hafifletilmesi için yapılmış gibi.

    Genel Teknik özellikleri:

    THUNDER 50 Boru 50 cm, Lastik 32 cm, şiş 65 cm
    THUNDER 65 Boru 65 cm, Lastik 36 cm, şiş 75 cm
    THUNDER 75 Boru 75 cm, Lastik 46 cm, şiş 105 cm
    THUNDER 85 Boru 85 cm, Lastik 50 cm, şiş 115 cm
    THUNDER 95 Boru 95 cm, Lastik 54 cm, şiş 125 cm
    THUNDER 105 Boru 105 cm, Lastik 58 cm, şiş 135 cm


    X-FIRE yelpazesinden artı olarak 50 ve 65 cm boylarında kısa seçenekler sunulmuş.

    KABZA:
    X-FIRE ile aynı çizgide olan kabza yine sert materyalden fakat X-FIRE modelinden farklı olarak yekpare aynı materyalden üretilmiş.
    Kabzayı kavradığınızda oluşan güven duygusu ve dayamanın bileğe baskı yapmayacak şekilde açılandırılması ilk anda dikkat çeken özellikler.
    Parmakların oturacağı bölgede oyuk yerine setler konmuş ve bu vesileyle kavramada stabilite sağlanmış. Parmak boğumlarına denke gelen bu setler kabzanın iki yanında kaymayı önleyici küçük geometrik şekillerle yer değiştirmiş ve yine kabzanın arka kısmında simetrik olarak devam ederek dip kısmında biraz daha çıkıntı yaparak kaymayı önleyici parale çizgilerle desteklenmiş.
    Kabza; erkek, yani boru içine geçecek şekilde imal edilmiş.
    X-FIRE gibi verevine kesilmiş bir Alüminyum boru yerine doğrudan geçen bir sitem yapılarak kabzayı ahşap gövde de kullanmak isteyenlere kolaylık sağlanmış Smile
    Boru üzerindeki pimaynı zamanda boru içindeki sızdırmazlık tapasını da sabitliyor. O’ringli bir yapıya sahip bu tıpa sisteminin aynısı kafada da mevcut.

    Kartuş ve tetik mekanizması, tetik hariç , paslanmaz malzemeyi lazer ile keserek imal edilmiş. Tetik plastik malzemeden imal edilerek hafiflik elde edilmiş. Bu hafifllik çekiş esnasındaki boşluğu da ortadan kaldırmış.
    Kartuş X-FIRE modelinden daha ince ve zarif duruyor. kartuşun inceliğini görünce teteiğin plastikten yapılma sebebinin tüfeği hafifletmek olduğunu anlıyoruz.
    İki parçalı tetik mekanizması oldukça başarılı. Ve fakat yine X-FIRE da olduğu gibi perçinle sabitlenmiş.
    Emniyet yandan sağa sola sürgülü şekilde yapılmış ve X-FIRE modelindeki görüntüden daha profesyonel duruyor.
    İp bırakma sistemi makaralı kullanımlarda daha rahat olduğu için tercih edilen yandan bırakma şeklinde ve abisinden farklı olarakj plastik, daha geniş ve rahat kullanılacak bir şekilde dizayn edilmiş.

    Boru olarak kanallı bir model kullanılmış. Borudaki kanal genel formu bozmayan ve bazı markaların kanalları gibi ekstra bir ağırlık getirmemiş. Bu da hafifliği sağlayarak bükülmezliği korumanın başka bir yolu. Düz alüminyum borulardaki esneme ve bükülmeyi bunda görmek çok olası değil.
    X-FIRE dan farkı kanalın merdiven sistemiyle oluşturulması. Bu da borunun da hafiflemesini sağlamış.

    Kafa ip atlatmalı açık kafa modeli. Tek lastik kullanımına olanak vermesi bir dezavantaj gibi görünse de yedek parça olarak çiftli kafa alınıp modifiye edilebilir. Borudaki kanal kafada da devam ettiği için oldukça avantajlı.
    Kafanın her iki tarafında da bulunan kanatlar sağlı sollu ip atlatmaya olanak veriyor ve kullanımı oldukça rahat.
    Kafanın önündeki çentiklerde ip atlattıktan sonra misinayı kavrayarak stabiliteyi arttırıyor.
    Kafanın sızdırmazlığı da aynı kabzadaki gibi O'ring sistemiyle sağlanmış.

    Lastik olarak tek 17,5 mm kaplinli çevirme lastikle geliyor.
    Palamut mafsallı ve şişe oturacak yapıda bir açıya sahip.

    şiş 6,50 mm ısıl işlem uygulanmış çelikten imal edilmiş. Bu da X-FIRE üzerindeki şişten daha hafif.

    İki tüfeğin genel karakteristik özelliklerini karşılaştırdığımızda X-FIRE güçlü yapısıyla THUNDER ise hafifliği ve kullanım rahatlığıyla öne çıkıyor.







    İki tüfeğin ortak özelliği kullanılan makara.



    Gelelim makaranın detaylarına:
    Yan kullanımlı standart bir makara gibi görünsede boruya sabitleme sistemiyle pek çok makaradan ayrılıyor.
    Alttan bir veya iki pim/vida yardımıyla sabitlenen makaralardan farklı olarak boru üzerine oturan bir yuvaya sahip.
    Boruyu kavrayan bu yatak bir pimle yatay olarak sabitlenmeyi sağlıyor.
    Alttan atılan bir ikinci vida ise dikey tuttuğu için makaranın yerini iyice sağlamlaştırıyor.
    Hiçbir eğim olmayan bir silindir şeklideki makara oldukça sade bir dizayna sahip. Bu dizayn sayesinde problem çıkartabilecek tüm ayrıntılardan kurtarılmış.
    Sarma işlemi için kullanılan tutamak oldukça geniş ve kalın eldivenle bile çok rahat kavranıyor.
    Sıkıştırıcı vida üçgen şeklinde ve yine kalın eldivenle bile çok rahat kullanılabilir.
    İpi sarmadan önce atılacak düğümün içine gireceği boşluk bile hesaplanmış.
    Tek eksiği: Ön tarafında ipin çıktığı yerde sürtünmeyi azaltıcı metal bir yüksük konsaymış plastiğin ipi tahriş etmesi de engellenmiş olurdu.
    Gördüğüm sadeleştirilmiş makaralar içinde en iyisi olduğunu söyleyebilirim.
    Gavur ne demiş simple is the best
    En son düzenleyen Oktay UZDİYEM; 30.Haziran.2008, 15:00.
    Forumlara çok vakit ay?ram?yorum. Dan??mak istedi?iniz konularda e-postayla ileyi?im kurarsan?z daha h?zl? cevaplayabilirim.
    enginyildirim75@gmail.com

    Engin YILDIRIM
    ?stanbul '75

  • #2
    Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

    Engin bu tüfegi senden alirken bana bile bu kadar aciklama yapmamistin

    Eline saglik tüfegi cok iyi anlatmissin. Ben de Enginden bir Thunder 105 lik aldim. Kafayi cift lastikli kafa ile degistirdik ve 2 x 15.5 Bleu ve 6.5 mm güldiken sis ile cok iyi performans aliyorum. 4.5 - 5 metreden hayvani ipe gecirmesi gercekten cok keyif verici.

    Yeni tüfek alacaklara gönül rahatligi ile tavsiye edebilecegim bir tüfek. Özellikle 105 ligi.

    Saygilar,

    Bora
    En son düzenleyen btaser2; 15.Haziran.2008, 15:22.

    Yorum yap


    • #3
      Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

      Bu tufeklerin satildigi sitelerde bile bu kadar aciklama yok Gercekten cok guzel bir anlatimla a dan z ye herseyi acikamişsiniz. Tesekkurler...
      Emrah TUZCU
      ?zmir / Kastamonu

      Yorum yap


      • #4
        Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

        Tamda bir thunder almayı düşündüğüm anda
        kafamdakilerin tamamını karşılayan bilgiler herkese teşekkür ederim.
        Engin beyin aydınlatıcı bilgiler vermeye devam ettiğini görmek de çok güzel.
        Bu arada orjinal çift lastik için kafayı nerden temin edebilirim bilgi için şimdiden teşekkür ederim.

        Yorum yap


        • #5
          Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

          Kendi orijinal kafasını, tüfeğin satın alacağın yerden temin edebilirsin. Olmazsa Engini ara tüfeği ısmarlarken o ayrıntıyı da kendisine belirt, o gereken değişikliği yapar senin için.

          Yorum yap


          • #6
            Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

            Teşekkür ederim
            ikinci el olarak aldım zıpkını kafayı daha sonra Engin beyden tedarik edeceğim demektir.
            selamlar

            Yorum yap


            • #7
              Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

              Hayırlı olsun.

              Yorum yap


              • #8
                Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

                arkadaşlar bende de 105'lik Seacsub X-Fire Thunder var çift lastikli yaparsam mekanizma aceba bu ağırlığı taşıyabilirmi yoksa tehlikeli olabilirmi deneyen arkadaşlar sonuçtan memnunlarmı aceba birde tüfeğin geri tepmesi aceba normalmi şimdiden teşekkürler
                sigpic
                SüleyMAN GÜNDO?DU
                KIRIKKALE - 1969

                Yorum yap


                • #9
                  Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

                  Elinizde x-fire mı var thunder mı?
                  X-fire modelini çift lastikli olarak kullandım. Bir problem yok.
                  Thunder'ı ise denemediğim için bir yorum yapamayacağım.
                  Zaten thunder modeli x-fire modelinin sadeleştirilmiş hali. Bence bu modeli çok fazla zorlamaya gerek yok. Çift 16 kullanacaksanız kaldırır. Fakat çift 18 ve üzerinde tetik kilitlenebilir.
                  Forumlara çok vakit ay?ram?yorum. Dan??mak istedi?iniz konularda e-postayla ileyi?im kurarsan?z daha h?zl? cevaplayabilirim.
                  enginyildirim75@gmail.com

                  Engin YILDIRIM
                  ?stanbul '75

                  Yorum yap


                  • #10
                    Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

                    bende thunder var , çok da memnunum, çift lastik denemedim ihtiyacım olmadı ama çift lastik için kafanın değişmesi gerektiğini söyleyebilirim orjinal kafa tek lastik için.

                    çift yerine, 20lik lastik takılabilir , bu şekilde deneyin memnun kalmazsanız çift lastik için kafa alırsınız.
                    Cem

                    ?stanbul 1978

                    ?Ç?MDEK? DEN?Z

                    Yorum yap


                    • #11
                      Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

                      arkadaşlar thunder'in üzerinde sarı renkli lastik gelmişti ben onları seacsub'un siyah lastikleri ile değiştirdim ama bu seferde kurmak epey problem oluyor siyah lastikler ile sarı renkli lastikler arasında kalite yönünden fark varmı ikisi de seacsub marka
                      sigpic
                      SüleyMAN GÜNDO?DU
                      KIRIKKALE - 1969

                      Yorum yap


                      • #12
                        Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

                        siyahlar kaplamalı olduğundan biraz daha serttir.
                        Cem

                        ?stanbul 1978

                        ?Ç?MDEK? DEN?Z

                        Yorum yap


                        • #13
                          Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

                          ben x fire 95 kullanıyorum orjinal lastiğine 16 mm apnea takviyesi yaptım biraz yukarı atıyor ama kuvveti tatmin edici alıştıktan sonra problem olmuyor..

                          Yorum yap


                          • #14
                            Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

                            Thunder modelinde tetiğin plastik olması sorun yaratır mı acaba ?

                            Yorum yap


                            • #15
                              Cevap: Seacsub X-fire & Thunder

                              çok güzel anlatılmış bir tanıtım.

                              X-Fire 95 kullanıcısı olarak tek yön haricinde herbir konuda memnunum.

                              memnuniyetsizliğim ise tetik mekanızmasında.

                              kimi zaman şişi yerine oturtamıyor ve ipi takabileceğim çentiği çıkaramıyorum. bununda sebebi olarak "ince kum" olabileceğini düşünüyorum.

                              konu hakkında bilgilerinizi paylaşmak isterim.

                              Yorum yap

                              Haz?rlan?yor...
                              X