Duyuru

Çökü?
Henüz duyuru yok

O.ME.R. ve Beuchat Zıpkın kullanıcıları, bu nedir?

Çökü?
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

  • O.ME.R. ve Beuchat Zıpkın kullanıcıları, bu nedir?

    O.ME.R. ve Beuchat zıpkın kullanan avcı arkadaşlarımın yardımına ihtiyacım var.

    şu an kullandığım Picasso tüfeğim on yaşını doldurdu. Esasında yine Picasso alarak devam ederdim ancak artık Picasso tüfeklerin kolay kolay bulunmaması nedeniyle başka zıpkın arayışındayım. Beuchat 2016 yılında Marlin Evil isimli yeni bir model çıkarıyor. şu an kullandığım tüfekteki özellikleri taşıdığından şimdilik bu modeli gözüme kestirdim.

    Gelelim sıkıntıya, Marlin makaralar dik monte edilen, çok büyük ve pahalı makaralar. Deeper Pandelli marka tüfeklerin makaraları fiyat olarak uygun ama canımı sıkan özellikleri aynı.

    Elimde hiç suya girmemiş O.ME.R. match sport universal makara var. Bu makarayı Beuchat tüfeğe uydurmayı düşünüyorum.

    İnternette araştırma yaparken yurtdışından bir avcının şöyle bir modifikasyon yaptığını gördüm:




    Beuchat kabza:




    Sorum şu: Yukarıdaki fotoğrafta yer alan O.ME.R. makaranın adaptörü Cayman mı Excalibur mu? Markanın yabancısı olduğumdan seçemedim.

    Benim makaram universal adaptörlü olduğu için fotoğraftaki adaptörden alıp makarayı ona monte etmem gerekiyor. Daha sonra işlemle Beuchat Marlin'e monte edebilirim.

    Excalibur ve T20 adaptörü bu:



    Bu da Cayman adaptörü:



    Esasında Sporasub'ın (dolayısıyla O.ME.R.'in) Beuchat zıpkınlar için makara adaptörü var ama şu an Türkiye'deki satıcıların stoklarında gözükmüyor. Yurtdışında buldum ancak ödeme için Paypal vs. diyor. Ben Paypal'den anlamam. Sporasub'ın adaptörü:





    Fikir beyan eden etmeyen herkese şimdiden teşekkür ederim.
    "Totally Addicted To Bass"
    Av.Mustafa PAKER (1980) - Göztepe/?ZM?R

  • #2
    Cevap: O.ME.R. ve Beuchat Zıpkın kullanıcıları, bu nedir?

    Valla ben marlin makara aldım marlin kabzeye sizinkinden şak diye arkadan raya girdi ve 1 vidalik delik vardi onu bile vidalamadim çok güzel oturdu. Makaranin icindende bissürü başka vida aparat falanda çıktı bilmem işinize yararmi bilmem. Resimdeki omer makara olayını adam birsekilde uydurmus güzelde olmuş ama bence orjinal marlin makara bu kabzeye çok güzel gidiyor tavsiye ederim
    sigpic

    "Sadece Rüku'da E?ilir, Secdede Diz Çökeriz"
    Halil Kafkas

    Yorum yap


    • #3
      Cevap: O.ME.R. ve Beuchat Zıpkın kullanıcıları, bu nedir?

      Mustafa abi zıpkındaki adaptör excalibur olmalı nedeni ise vida delikleri daha yakın ve bir basamak daha var gibi.
      Biraz bakınca rastladım , fotoğraftaki uygulamayı yapan zıpkıncı benzer soruya şöyle cevap vermiş;

      the reel can me the adapter to fit to the omer excalibur which is very similar to the beuchat mount.
      you only have to file down a bit the adapter of the omer reel and after drill two holes to secure it in place.
      Yani delikleri belirledikten sonra dremel tarzı aletle iki delik açıyoruz galiba , 10 saniyelik işi var yani.
      Uygun vida bulamazsanız ince kopilya taksanız da olur galiba.
      1989 Trakya k?y?lar?

      Ya?am, ald???n nefeslerin say?s?yla de?il, nefesini tuttu?un anlar?n say?s?yla ölçülür. (George Carlin)

      Yorum yap


      • #4
        Cevap: O.ME.R. ve Beuchat Zıpkın kullanıcıları, bu nedir?

        Mustafa yolla bana adaptör falan var , montaj yapıp yollarım...
        sigpic
        Ali Hakan GEREZ
        0 RH (+)
        0 542 228 55 50
        www.poyrazsub.com

        Yorum yap


        • #5
          Cevap: O.ME.R. ve Beuchat Zıpkın kullanıcıları, bu nedir?

          Asl? Ali Hakan GEREZ taraf?ndan gönderilmi? Mesaj? göster
          Mustafa yolla bana adaptör falan var , montaj yapıp yollarım...
          olay budur
          sigpic
          Murat Y?lmaz 1980
          ?stanbul
          Padi 1 Freediver

          Laiklik, yaln?z din ve dünya i?lerinin ayr?lmas? demek de?ildir, tüm yurtta?lar?n vicdan, ibadet ve din özgürlü?ü de demektir.
          MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

          Yorum yap


          • #6
            Cevap: O.ME.R. ve Beuchat Zıpkın kullanıcıları, bu nedir?

            bence buchet alma kurrken emniyeti sürekli kapanıyo sonra tetiğe abanp duruyon tetiğe bi kere abandığında emniyet açılmıyo vs vs...
            Türel Tanr?ver
            Manavgat Antalya
            505 396 92 33

            Yorum yap


            • #7
              Cevap: O.ME.R. ve Beuchat Zıpkın kullanıcıları, bu nedir?

              Asl? türel taraf?ndan gönderilmi? Mesaj? göster
              bence buchet alma kurrken emniyeti sürekli kapanıyo sonra tetiğe abanp duruyon tetiğe bi kere abandığında emniyet açılmıyo vs vs...
              Mundial ve Marlin kabzede ben hiç emniyet kapanma sorunu yaşamadım Türel seninki sorunlu olabilir mi
              sigpic

              "Sadece Rüku'da E?ilir, Secdede Diz Çökeriz"
              Halil Kafkas

              Yorum yap


              • #8
                Cevap: O.ME.R. ve Beuchat Zıpkın kullanıcıları, bu nedir?

                Asl? kafkas1984 taraf?ndan gönderilmi? Mesaj? göster
                Vallaben marlin makara aldım marlin kabzeye sizinkinden şak diye arkadanraya girdi ve 1 vidalik delik vardi onu bile vidalamadim çok güzeloturdu. Makaranin icindende bissürü başka vida aparat falandaçıktı bilmem işinize yararmi bilmem. Resimdeki omer makaraolayını adam birsekilde uydurmus güzelde olmuş ama bence orjinalmarlin makara bu kabzeye çok güzel gidiyor tavsiyeederim


                Tavsiye için teşekkür ederim. Ben de her zaman orijinal malzemeyi tercih ederim ancak belirttiğim gibi kendi makarasının büyük olması, elimdeki malzemeyi değerlendirmek istemem, bir de zıpkına kamera takıp ekstra ağırlık ekleyeceğimden böyle bir şey düşündüm.


                Asl? M.Mert BABAYİĞİT taraf?ndan gönderilmi? Mesaj? göster
                Mustafa abi zıpkındaki adaptör excaliburolmalı nedeni ise vida delikleri daha yakın ve bir basamak daha vargibi.
                Asl? M.Mert BABAYİĞİT taraf?ndan gönderilmi? Mesaj? göster
                Birazbakınca rastladım , fotoğraftaki uygulamayı yapan zıpkıncıbenzer soruya şöyle cevap vermiş;



                Yanidelikleri belirledikten sonra dremel tarzı aletle iki delik açıyoruzgaliba , 10 saniyelik işi var yani.
                Uygunvida bulamazsanız ince kopilya taksanız da olur galiba.



                Mert çok teşekkür ederim. Çok faydalı oldu.


                Asl? AliHakan GEREZ taraf?ndan gönderilmi? Mesaj? göster
                Mustafa yolla bana adaptör falan var , montajyapıp yollarım...



                Vay Hakan Abim teşekkür ederim. şimdilik kafa yorma faslındayım. Tüfek daha Türkiye'ye de gelmedi zaten.
                Adaptör derken hangi adaptör? Sporasub'ın adaptörü mü yoksa?




                Asl? türel taraf?ndan gönderilmi? Mesaj? göster
                bencebuchet alma kurrken emniyeti sürekli kapanıyo sonra tetiğe abanpduruyon tetiğe bi kere abandığında emniyet açılmıyo vsvs...



                Teşekkür ederim Türel Bey. O problemi elektrik bandı ile emniyeti sabitleyerek çözerim.
                "Totally Addicted To Bass"
                Av.Mustafa PAKER (1980) - Göztepe/?ZM?R

                Yorum yap


                • #9
                  Cevap: O.ME.R. ve Beuchat Zıpkın kullanıcıları, bu nedir?

                  Asl? Mustafa PAKER taraf?ndan gönderilmi? Mesaj? göster
                  Vay Hakan Abim teşekkür ederim. şimdilik kafa yorma faslındayım. Tüfek daha Türkiye'ye de gelmedi zaten.
                  Adaptör derken hangi adaptör? Sporasub'ın adaptörü mü yoksa?
                  Senin resimde attığın O.M.E.R adaptör ve diğer her tür adaptör gizli kesemde var bakarız en güzeli , en basiti hangisi olacaksa onu çalışırız...
                  sigpic
                  Ali Hakan GEREZ
                  0 RH (+)
                  0 542 228 55 50
                  www.poyrazsub.com

                  Yorum yap


                  • #10
                    Cevap: O.ME.R. ve Beuchat Zıpkın kullanıcıları, bu nedir?

                    Arkadaşlar merhaba;

                    Konuyu tekrar hortalatıyorum ama bu adaptörlerden bulabilen oldu mu?
                    Beuchatlara uydurabilecceğimiz başka hangi makaralar olabilir.
                    Kendi makaraları hem iri hem de pahalı.
                    Cihan YIL.
                    1984 Gebze Kocaeli

                    Yorum yap

                    Haz?rlan?yor...
                    X