Duyuru

Çökü?
Henüz duyuru yok

KENDİ SINIRLARINI BİLMEK

Çökü?
Bu konu sabit bir konudur.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

  • KENDİ SINIRLARINI BİLMEK

    BU GÜZEL YAZI İÇİN SEVGİLİ SELÇUK DİLşEN ABİMİZE TEşEKKÜR EDERİZ

    Değerli Arkadaşlar,

    Özellikle sevgili Ozan'ın acı vefatından sonra çok tekrar edilen bir uyarı var "Sınırlarınızı Zorlamayın".
    Bu o kadar sık tekrarlanır oldu ki, artık bu siteye giren bir dalıcının bu sözü duymamış olması imkansız.
    Peki bu sözün pratik olarak anlamı ne? Ben kendimi yeni başlayan bir dalıcının yerine koyuyorum ve bu sözün içini dolduramıyorum, havada kalıyor; bana "sınırlarını zorlama" uyarısı yapıldığında aklıma şu soru geliyor "SINIRIMI NASIL BİLECEĞİM Kİ ZORLAMAYACAĞIM?".
    Bir sınır konacaksa bunun bir ölçütü (kriteri) olmalı ve buna uygun bir sınır oluşturulmalıdır, aksi taktirde yapılan uyarının pratik bir değeri kalmıyor.
    Dolayısıyla bu SINIR kavramını elle tutulur gözle görülür bir şey haline getirmeye ihtiyaç var. Bunu da bilgim ve tectübelerim dahilinde şöyle şekillendirdim:

    1. Dalış sınırı, derinlik değil süre sınırıdır.

    2. Hesaplanan Sınır Değeri, dalış koşulları uygun olduğunda nefessiz geçireceğimiz en uzun süredir ve bunun üzerine hiç bir şekilde çıkılmamalıdır. Bu sınırı uygularken, uygun koşullar:
    a. Dinlenmiş olmak (bir gün öncesi dalış vb. yorgunu olmamak),
    b. Alkollü-akşamdan kalma, son 4 saatte sigara içmiş, ilaç almış, hasta, üşümüş vb. olmamak,
    c. Bir önceki dalışla yapacağımız dalış arasında en az 5 dakika dinlenmiş olmak,
    d. Dalış öncesinde bedensel ve zihinsel olarak yeterince gevşemiş ve rahat olmak,
    e. Dalışa isteksiz olmamak.
    olarak ifade edilebilir.

    3. Sınır Değeri statik nefes tutma süremizden türetilecektir, şöyle ki:
    a. Huzurlu ve uygun bir ortamda, tercihan evimizde, sırt üstü uzanarak, teknikler bölümünde Sn. Jak Boeno'nun anlattığı şekilde nefeslenerek en uzun STATİK NEFES TUTMA sürenizi belirleyiniz.
    b. Eğer dalış tecrübeniz 0-5 yıl ise bu sürenin ÜÇTE BİRİNİ hesaplayınız, (örneğin 2 dakika 30 saniye = 150 saniye; 150 saniye / 3 = 50 saniye)
    c. Dalış tecrübeniz 5-10 yıl arasındaysa sürenin İKİBUÇUKTA BİRİNİ hesaplayınız (örneğin 150 saniye / 2,5 = 60 saniye)
    d. Dalış tecrübeniz 10 yıl üzerindeyse bu sürenin YARISINI hesaplayınız (örneğin 150 saniye / 2 = 75 saniye)

    4. Dalış sırasında eğer mümkünse geri sayımı olan bir saatle, ya da daha iyisi D3 gibi bir dalış bilgisayarıyla dalacağımız derinliğin her bir metresi için 1 saniye süre koyarak dipten ayrılma süremizi belirliyoruz. Örneğin,
    toplam süremiz 50 saniye ve 10 metreye dalacağız 10 metre x 1 saniye = 10 saniye; 50 saniye - 10 saniye = 40 saniye. Bu süreyi yüzeyde dalışa başlarken başlatıyoruz ve dipte en çok 40 saniye doluncaya dek kalıyoruz, yüzeye vardığımızda ise en çok 50 saniyelik SINIRIMIZA ulaşmış oluyoruz. Eğer saat gibi yardımcı bir cihaz yoksa da mutlaka saniyelerle uygun olarak içimizden sayma alışkanlığı edinip, yüzeyden inerken sayı sayacağız ve dipte örneğin 40 dedik mi karşımızda hayatımızın balığı olsa paleti vurup yukarı çıkacağız.

    Bu şekilde dalındığında tüm şartlar da uygunsa sığ su bayılmasına ya da sambaya uğrama riski çok çok azalacaktır, her insanın vücut yapısı farklı olduğundan kesinlikle tehlikeyi ortadan kaldırır gibi bir iddiada bulunmayı doğru bulmuyorum.

    Kanaatimce, teklif ettiğim bu kural önemli bir boşluğu doldurarak daha emniyetli dalışlar yapmayı sağlayacaktır.

    Saygı ve sevgilerimle,

    NOT: Bu kural tamamen kişisel bilgi ve tecrübelerime dayanarak oluşturduğum bir kural olup, başka bir yerden esinlenmemiş, kopyalanmamış ya da derlenmemiştir. Yazdıklarımı kendi yazılarında kullanacak olanların kaynak belirtmelerini rica ederim.
    _________________
    Selçuk Dilşen 1968
    Zıpkınla Balık Avı İstanbul şampiyonu
    F.R.E.E. Advanced Freediver

  • #2
    Cevap: KENDİ SINIRLARINI BİLMEK

    Güncel. Çok Önemli biigiler. Selçuk Dilşene teşekkürler...
    NUR ?Ç?NDE YAT KARDE??M

    Yorum yap


    • #3
      Cevap: KENDİ SINIRLARINI BİLMEK

      Çok teşekkürler , çok güzel bir bilgi.

      Saygılar

      Yorum yap


      • #4
        Cevap: KENDİ SINIRLARINI BİLMEK

        elinize saglık,çok önemli bilgiler...
        fatih gümü?ba?
        1988-istanbul

        Yorum yap


        • #5
          Cevap: KENDİ SINIRLARINI BİLMEK

          gusel bilgiler.paylasım icin tesskurler.
          ?SMA?L DEM?RC?

          KARADEN?Z TEKN?K ÜN?VERS?TES? / SPOR YÖNET?C?L???

          R?ZE - TRABZON

          Yorum yap


          • #6
            Cevap: KENDİ SINIRLARINI BİLMEK

            önemli bilgiler...

            Yorum yap


            • #7
              Cevap: KENDİ SINIRLARINI BİLMEK

              reel ve somut bilgilere kavuşmak ne kadar güzel paylaşımın için teşekürler selçuk abi

              Yorum yap


              • #8
                Cevap: KENDİ SINIRLARINI BİLMEK

                Güzel yazısı ve anlatımı için Selçuk Dilşen e buraya taşıdığı içinde Oktay beye teşekkürler
                Fakat her dalışta dalış saatine bakmak veya aklından saniye hesaplamak zıpkıncının konsantrasyonunu olmumsuz yönde etkileyeceğini düşünüyorum yöntem senkop için iyi bir çözüm olabilir fakat dalış rahatlığı ve odaklanma bakımından olumsuz bence.Saniye yerine vucudun asağıda kalınan süreye göre verdiği tepkiyle aşağıda kalma süresi belirlenebilir.
                Bu şekilde odaklanma ve dalış rahatlığı sağlanmış olur ve senkop riskinide en aza indirmiş oluruz.Yöntem hakkında ayrıntılı bilgi vermek isterim fakat kulaktan dolma bilgilerle kimseyi yanlış yönlerdirmek istemem.En ince ayrıntısına kadar öğrenir öğrenmez sizlerle paylaşırım.
                En son düzenleyen noyannoyan; 06.Ekim.2009, 23:44.

                Yorum yap

                Haz?rlan?yor...
                X