Duyuru

Çökü?
Henüz duyuru yok

kramp

Çökü?
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

  • kramp

    selam arkadaşlar zehirlenmelerle ilgili bilgiler için tüm arkadaşlara teşekürler birde şu kramp konusunu ele alsak fena olmaz diyorum.
    ben sıkça yaşıyorum özellikle sağ baldırım ve ayak küçük parmağında,suda sadece bekliyorum bişey yapmadan geçince devam ediyorum ama sudan çıkınca akşam bile devam ediyor kramplı bölgedki ağrı bunun olmaması için ve olduğunda ne yapmalıyız konusunda bilgilenmemiz bence hepimiz için iyi olacaktır.Kimileri iğne batırın diyor egzersiz yaptıktan sonra denize girin veya sıcak soğuk şoklamalarında özellikle sıcakta kumta yatıp birden soğuk suya atlamak gibi de kraplara neden olur deniliyor bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan yardım

  • #2
    Selam Osman, bilirkişi değilim ama aynı sorun bende de vardı. En sonunda tanıdığım bir doktora sordum. Kramplar öncelikle yorgunluğun belirtisiymiş. Ağır palet kullanmak yanlış palet vurmak bu olayı tetikliyormuş. Yüzerken boğulmaların sebebi kramp girmiş yüzücünün paniklemesinden kaynaklanıyormuş. Bana kramp girdiğinde yada oluşumu hissettiğinde sudan çıkıp kaslara masaj uygulamamı ve dinlenmemi söyledi...

    Yorum yap


    • #3
      SLM OSMAN KARDEşİM BEN İZMİRDEN EMRE.UKALALIK ETMEK İSTEMEM AMA SPORCU OLARAK HEP BAşIMIZA GELDİĞİ İÇİN BİZDE DERTLİYİZ O KONUDA.KRAMPLARIN EN ÖNEMLİ SEBEBİ YOGUNLUK.YOĞUN BİR FİZİKSEL AKTİVİTEDEN SONRA SUYA GİRERSEN KRAMPLAR OLUşUR.DİĞER SEBEPLERİDE;SU,TUZ VE KALSİYUM EKSİKLİĞİDİR.ENGELLEMEK ADINA 1 LİTRE SUYA BİRAZ LİMON SIK, 1 ÇAY KAşIĞI şEKER VE BİR ÇAY KAşIĞI TUZ KOY.BİZ KOşULARDAN 3-4 SAAT ÖNCE İÇİYORUZ BİRAZ ENGELLİYO.AMA LİMONU FAZLA ATMA MİDENİ EKşİTİR.İÇİNE BİRAZDA MADEN SUYU EKLEYEBİLİRSİN.AYRICA BİLGİN VARSA KUSURA BAKMA AMA YİNEDE HATIRLATAYIM.KRAMP GİRDİĞİNDE SUDA OTURUR POZİYONA GEL.KRAMP GİREN BACAĞINI GERGİN TUT PALETİN UCUNDAN KENDİNE DOĞRU ÇEK.AYRICA SUYA GİRMEDEN ÖNCE KRAMP GİRMESİ OLASI ADELELERİNİ AÇMA GERME YAPARAK ESNET.YARDIMI DOKUNURSA MUTLU OLURUM

      Yorum yap


      • #4
        Merhaba,
        Kramplarla ilgili bir kaç kelime ilave etmek istiyorum.
        İki ucundan bağlı olan kaslar kramplara daha açıklar.
        Palet kullanmaktan dolayı çalıştırdığımız "gastrocnemius" kası, kramplara en çok hedef olan kasımızdır.
        Kramp nedenleri net olarak bilinmiyor ( idiopatik), ancak istatistikler belirli sonuçlar verebiliyor.
        Zayıf veya eksik kondisyonlu bir kas, aşırı çalıştırıldığı zaman, omurilik refleks aktivitesi (spinal neural reflex activity) devreye girerek, aşırı oksijen tüketen kasın çalışmasını engelleyip kasılı halde tutuyor. Ayrıca
        elektrolit dengesinde bozukluklar kramp nedeni. Potasyum, magnezyum ve kalsiyum eksikliği aşırı çalışan kas için kramp tetikleyici. Sıcak ortam, kramp olasılığını arttırıyor.
        Kramplardan sakınmak ilk yapılması gereken. Bunun için ısınmak gerekiyor. Suya girmeden önce, sabırlı olun ve kaslarınızı esnetin, bu hazırlık özellikle bacak kasları için geçerli. Bol sıvı alın. Susayınca değil, dalıştan önce sıvı almaya başlayın. Dalış süresince aralıklı olarak da devam edin. şamandrada su taşımak mümkün.
        Krampla karşılaştığınız anda telaşlanmayın, kramp giren kasın esnetilmesi gerekiyor. Bunun için örneğin yukarıda bahsettiğim baldır kasınıza kramp girmiş ise, suda oturur pozisyon alarak paletinizin ucundan yakalayın ve yavaşça kası açmaya çalışın, bunu başardıktan sonra kısa bir müddet öyle kalın. Tabi ki krampı atlattıktan sonra, bu kası kullanmamaya özen gösterek kıyıya veya tekneye çıkın. Bol sıvı alın ve dinlenin. Eksik minerallerin tamamlanması gerekiyor. Bunları ihtiva eden ilaçlar var piyasada, ben yaz ve kış başlarında birer ay vitamin ve mineral desteği yapıyorum. Kramp sorunu yaşamadım, tabi ki antrenmanlı olmayı ihmal etmemek lazım.
        Saygılar
        Jak Boeno
        1955
        ?stanbul

        Yorum yap


        • #5
          Selamlar,bu tip durumlarda şamandıranın önemi bir kez daha öne çıkıyor,hem sıvı taşımak hemde kıramp girdiğinde dinlenecek bir platform oluşturması.Bu emniyet kemeri gibi birşey,bu alışkanlığı edinmeliyiz.

          Yorum yap


          • #6
            yardım ve önerileriniz için teşekürler tüm arkadaşlara selamlar kazasız belasız dalışlar

            Yorum yap


            • #7
              İyi günler. Hücreler ile kan arasında madde alış verişi olmaktadır (CO2-O2-glikoz,vitamin,su,m.madde,üre(idrarın kendisi)vb). Bu alış-veriş ne kadar hızlı olursa kondisyon o kadar iyi demektir. Hücrelerdeki enerji üreten mitokondri organelleri antreman yapan ve düzenli ve dengeli beslenen bir kişide 4-5 haftadan itibaren çoğalmaya başlar. 4-5 haftada madde giriş çıkışı düzenlenir bu da kısmen güç artişina neden olur. Ama esas güç artışı mitokondri artişi ile gerçekleşir. Biz kas hücrelerini mitokondrilerin üretebileceği enerjiden daha fazla enerji üretmeye zorlarsak hücre mitokondrinin 19'da biri kadar enerji veren bir yöntemle (sitoplazma içerisinde glikozu O2'siz) parçalayarak bize enerji vermeye çakışır. O ana kadar birikmiş artıklarla beraber bu olaydanda laktik asit birikmesi meydana gelir ve hücre kontrolsüz kasılarak bu durumdan kurtulmak ister. Genelde o anki acıdan daha büyük bir acı (uyarıcı) ile kas kontrol edilmeye çalışılsada en güzeli kasa masaj ve dinlendirmedir. Uzun vadede ise kondisyon artışı ... Saygılarımla...

              Yorum yap


              • #8
                Yoğurtta laktik asit bol miktarda bulunmaktadır..

                Yorum yap


                • #9
                  benim gözlemlediğim kadarı ile banim baldırıma giren kramplar bir anda çok sert depar atmaya çalıştığım zamanlarda oluyor bir yarım dakika bir dakika bu şekilde palet vurunca çat diye kasılıyor, ama kasılmadan birkaç saniye önce uyarısını yapıyor, bak kasılacam dur diye
                  bu işaretlere dikkat edip zorlamamak, hissettiğimiz anda hareketi yumuşatmak lasım bence.
                  bir de antrenorumuz potasyum eksikliğinden diyordu(havuzda paletli idman yapıyoruz da). Ben soda içiyorum idmanlar sonrasında, ya da okulda, ki mineralleri alayim. Akşamları süt de işe yarıyor ya da calsium sandoz içilebilir. Genelde girmiyor bu şekilde mineralleri dengede tutunca, ancak girdikten sonra da kası uzatacak şekilde esnetmek gerekiyor.
                  ben uzman falan değilim tabii ki, sadece benim kendi deneyimlerim ve gözlemlerim.
                  Berkin Birol - 1984

                  Yorum yap


                  • #10
                    Cevap: kramp

                    krampa alıştırın kendinizi ben her denize girdiğimde bazen tek bazen iki ayağıma birden kramp giriyor hiç ayak bükmeden de kaslarınızı esnetebilirsiniz ama bunu bayağı bir deneyimden sonra çözebiliyorsunuz kramp girmeden 1-2 saniye öncesinde zaten basit bi kasılma oluyor bunu anlayabildiğiniz zaman kramp girmeden kendi hareketlerinizi kramp girmeyecek sekilde değiştirerek kasları rahatlatabiliyorsunuz.ben alıştım artık ama yukarda da bahsedildiği gibi şamandranın önemi burda da önplana çıkıyor. aklinizda bulunsun iki ayağınıza birden kramp girerse suda sırtüstü dönüp bacaklarınızı karnınıza çekmeye çalışın biraz bağırmanız gerekiyor ama en azından kıyıya çıkabilecek kadar ağrıyı kesiyor dalın sağlıcakla
                    Soner TA?
                    ?STANBUL
                    05435238364
                    YA? 37
                    sigpic
                    NEFES?N?Z VE ?ANSINIZ BOL OLSUN
                    passion trip master
                    paranoyak frekans

                    Yorum yap

                    Haz?rlan?yor...
                    X