Anketimiz: Sizce Ekim ayının en iyi avı hangisi?

Katılımcı sayısı

Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 31

Konu: Ayın Trofesi (Ekim/2007) Ekim Ayı 1. Alper KRAL-LEVREK

1. #1
    Yönetici Aşkın YILDIRIM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    03-10-2006
    karşıyaka/İZMİR
    3.718

Ayın Trofesi (Ekim/2007) Ekim Ayı 1. Alper KRAL-LEVREK

Oylama sona ermiştir. İlginiz için teşekkürler. Ekim Ayı Birincisi en yüksek oyu alan Alper KRAL arkadaşımız olmuştur. Tebrik ediyoruz.

1-Adem ŞEKER-SİNARİT

Hikayesi

Merhaba arkadaş Ramazandan sonra fısatı bulup kendimi hemen sulara atdım Cuma akşamında yola çıkarak saroza gitdik sabah meraya vardığımızda halen karanlıktı biraz uyuduk aman allahım fırtına kopuyor sanki dalgalarda botu suya tamak imkansız bu yetmezmiş gibi birde sağnak yağış nabalım falan derken yatdık uyumaya devam iki saat sonra kalktık değişen birşey yok bizde gözümüzü karartıp girdik suya botla dalgalarda boğutuktn sonra rüzgarı fazla almayan bir yer bulduk ben başladım taramaya 10 15 18 karagöz eşkina bol ama benim gözüm sinarit yada akya arıyor tam ümitleri tükenirken 20 metrede topuk taşında bir sürü üstüme geldi tüfeğin kabzasını taşa çarptım balıklar hemen yön değiştirdi ama yeni 110 lık tüfeğim beni yarı yolda bırakmadı kuyruğuna yakın yerden balığı aldım aynı yere tekrar daldı bir patlama sesi oldu kulaklarım patlayacaktı şerefsizler dinamit atmışlar beş dakika sonra birdağa balıklar korkup yuvalarına bizde botumuza döndük kısa ama bereketli oldu badim İlhanda levrek vede karagözleri topladı makinanın pili yetmediğinden hepsini çekemedik herkese güvenli vede bereketli dalışlar Dalın Sağlıcakla.......

.................................................. ................................................

2-Ali Rıza ÇİRMEN-AKYA

Hikayesi

Derinlik 18 metre çağırmaya 2-3 sinarit geldi sinaritlere atmaya hazırlanırken birden hareketlenmeye basladılar ürktükleri besbelliydi sinaritlerin arkasından resimde görmüş olduğunuz 29.800 gr akya geldi atışımı yaptım tam gövdeden girdi şiş yüzeye çıktım makara sonuna kadar açıldı yanımdaki arkadaş akyaya doğru dalışını yaptı ve kafadan vurdu bu arada akya birden hareketlendi ve zıpkınımın makarasını kırdı ama allahtan ipi elimle tutuyordum ve 2. şişte kafasındaydı kendimize doğru çektikten sonra bıçağımı çıkartıp kafasına sapladım ve söndürdüm. artık kollarımın arasındaydı müthiş bişey.umarım herkes bu zevki yaşar. dalın sağlıcakla....

3-Kutlay ŞENMANAT-SİNARİT

Hikayesi

Haftasonu bir kaçamak yapıp sevdiğim arkadaşlarımla Ege'ye dalışa gittik .Hayal meyal 90 lık Pathosumla yaptığım atış , sinariti yaklaşık 5 metrelerde buldu.Daha sağlam bir yerine denk gelseydi alma Şansım olmayacaktı çünkü arka taraftan dahi çıkacağını sanmıyorum.Çok sakin bir şekilde daha aşağıda ip salmaya başladım , yukarıda nefeslenip 10 saniye sonra tekrar balığı şişin girdiği yeri büyütme çalışmaları sırasında galsamadan yakalayıp yukarıya aldım.Balık elimde yukarıdayken misinanın olduğu yerden etini kopardı.
    Derinlik 6 metre , 4,35 kg net

4-Bahadır ÖZDEMİR-KOFANA

Hikayesi

Ekim ayının ilk haftası güzel bir gün, Didim'de daha önce denemediğim bir merada dalıp çıkıyorum. Kayalık burnun diğer koya dönüş ucuna yakın 4-5 metrelerde dibe yatar yatmaz etrafım balıkla doluyor. Aşağı inerken sadece papaz balıkları vardı ama güzel bir yere konduğumu hissetmiştim. İlk gelen minik karagözler birkaç iri mırmır es geçildikten sonra kalabalığın arasında bir sargoz beliriyor .Herzamanki gibi ihtiyatlı , önümdeki topuk yüzümü saklıyacak denli büyük değil. Bu durumda asla yanaşmıyor gitti gidecek. Sonu belli bir inatlaşma, gideceğini bile bile o balığı hedeflemişim, gene büyük ihtimalle boş çıkıcam yukarı biliyorum. Ve balık merakını giderip artan ürkekliğiyle uzaklaşıyor. Ben de nefes tazelemek için yukarı çıkacakken kafamı hafif kaldırmamla sağ ön tarafımdan yaklaşan koca balığı farkediyorum. Bu kafa resimlerde gördüğüm akya kafası. (balığı akya sanıyorum)

Heyecan,sevinç ve kaygıyı aynı anda yaşıyorum. Yanlış bir hareket yapıp kaçırmamalıyım. Balığın gözü beni inceliyor,zıpkını ona doğru hafifçe çevirip boynuna doğru doğrultuyorum. Cüssesinden öyle emin bir kabadayı ki hiç hızlanmıyor bile. Öyle beni süzerek geçmeye devam ediyor yavaşça. Tetiği ezerek (x-fire da sert tetiğe çözüm olarak ezerek atış yapmayı öğrendim) ve içimden dua ederek atışımı yapıyorum. Akya bir anda kayboluyor,şiş de ortada yok. Vuramadım mı? Nasıl olur? Elimdeki zıpkının makarasının boşalmakta olduğunu farkettiğimde şaşkınlığım tavana vuruyor. Bu nasıl bir balık? Vurduğum her balıkta vuruş anında balığa şişin geçtiğini,en azından balığı vurduğumu farkediyordum ama bu balık vurulma anında inanılmaz bir süratle kaybolmuştu. Şimdi nerdeydi? Yüzeye çıkıp nefes nefese nefeslendim. Dip birden bulanıklaşmıştı,balık çekiştiriyordu. Hemen dalıp ipi 6-7 metre kadar açmış olan avımı kayaların arasında deli gibi sağa sola dolanırken gördüm. Ense kökünden vurmuştum ve balık şişteydi. Sağa sola yalpalar yaparak kendi ensesini yırtarak şişten kurtulmaya çalışıyordu. Hemen ilk olarak makarayı iyice gevşettim. Balık biraz daha ip açarak dibe bir yerlere indi. Hemen dalarak balığa yaklaştım. Şişin bir ucundan tutmamla çırpınmaları arttı. O birkaç saniyede iyice ensesini yırttı. Hemen şişin diğer ucunu da kavrayıp balığı kıstırdım. Galsamalarından elimi sokarak yüzeye çıktım ve boğuşma başladı. Balığı söndürebilmek için bıçağımı çekmeye uğraşırken bir yandan da tek elle zaptetmeye çalıştım. Sonra büyük bıçağımla beynine saplamalar yaparak balığı söndürdüm.(Yani öyle sandım) Etraftaki balık tutan birkaç kişi köpek balığıyla boğuştuğumu sanıp bağırmışlar. Babam da ne olduğunu anlamaya çalışarak bana bakıyormuş. İlk önce balığı havaya kaldırıp iskelede balık tutan bizimkilere gösterdim. İskeleye yaklaşırken annem fotoraf çekmeye başladı. Poz verim derken balık birden canlandı çırpınmaya başladı. O kadar bıçak darbesi hayvanı sadece bayıltmış inanamadım. Tekrar bıçağı çıkartıp söndürdüm sandım ama ancak kıyıya çıkıp 10 dakika karada kalınca öldüler kendileri. Herkes etrafımıza toplanmış bu ne balığı diye soruyordu. Ben de sevinçle akya diyordum. Avlamayı çok istediğim akyayı vurmuştum. Balığı temizledim. Akya'nın çok süper bir tadı olmamakla birlikte mangalda iyi olduğunu duymuştum. Yalnız kafamda bir şüpe vardı. Akya'nın kuyruğu daha bi kemik gibi hilal yapısında değil miydi yahu. Bunun kuyruğunda fırçamsı doku var. Neyse akşam evde balığın filetosunu çıkardım. Üçte birini mangal için hazırlayıp kalanını buzluğa koydum. Koyu pembe kahverengi arası bir rengi vardı etinin. Mangalda pişirdikten sonra sofraya oturduk. Lokmayı ağzına atan harkes hayatında böyle güzel bir balık yemediğini söylüyordu. Kebap mı yiyoruz yahu.. Vay be bu akya ne güzelmiş diye diye yedik. Bikaç gün sonra posta gastesinde bir fotoğraf. Balıkçılar bol kofana yakalamış İstanbul'da sanırım. Balığın resmini görür görmez kafam dank etti. Bizim akya meğer kofanaymış.

5-Alper KRAL-LEVREK

Hikayesi

Cumartesi sabahı erken saatlerde Uğur Demirkol ve Özer Kitis ile beraber yaptığımız dalışta aldığım trofeyi sizinle paylaşmak istedim.90 cm boyunda ve tam olarak 11 kgluk kuzu.Kızımla olan fotoğrafımıda koydum boyu ondan bile büyük....

Cumartesi sabahı puslu bir havada dalışımıza başladık.Görüş çok iyi ve su pürüzsüzdü.Bu sebeple çok sessiz ve temkinli olmak esas prensipti.Belli bir süre su içersinde kefal bile görememiştim.Mera içerisinde agoşon yaparak ilerlerken 9-10 metrelerdeyken tam agoşon sırasında büyük bir Levrek sürüsünün bana doğru geldiğini gördüm.En küçükleri 2,5-3 kg olmak üzere yaklaşık 15'e yakın levrek vardı.Ama mesafe olarak menzil dışındalardı.Bende sürünün ortasına rastgele atış yaparak sürüyü dağıttım.Sürü ikiye ayrıldı.Bende dişilerin olduğu yöne doğru agoşonla yaklaşmaya başladım.Erkekler dişilerin yanına gelecekti.Dip karışık bir yapıya sahipti ama geneli kayalıktı.Derinlik olarak çok değişkenlik gösteriyordu.2-3 metrelerdeyken derin bir çatlakla 10 metreye kadar ilerliyordu.Birden 2 tane erkeğin bana doğru geldiğini gördüm ama birden yollarını değiştirdiler.Tekrar kule ile agoşana geçtim ve büyük bir kayanın üzerine konuşlandım birkaç çağırmadan sonra sol taraftan bir devin üzerime doğru geldiğini gördüm onu su içerisinde görmek çok mükemmel bir duygu anlatamam.İyice menzilime girdikten sonra ensesine doğru iyi bir atışla şişe geçirmeyi başarmıştım.Anında ok gibi fırladı ve yardan aşağı inmeye başladı tabi bende peşinden...

Aşağıda bir kayanın altına girmeye çalışıyordı hemen kuyruğunu kavradım.Artık yapacak bişeyide kalmamıştı.Bıçağı kullanarak orada söndürdüm ama beni baya bir zorladı desem yalan söylemiş olmam.Balığı dizgiye takarak sudan çıkmaya karar verdim.Sürü hala oradaydı ve ben çıkıyordum.Ben denizden hakkımı aldığımı düşünüyordum.Ama vurduğum büyüklükte daha 3 tane daha vardı.Özer ve Uğur abide sudaydı onlarda vururlar diye sürüyü daha fazla ürkütmek istemedim.

En erken ben çıktım ve diğerlerini beklemeye başladım.Özer abi geldiğinde ona bişey vuramadım dedim ama bana inanmadı.Balığı görünce şok oldu.Uğur abide çıkınca bol bol fotoğraf çekildik.Herşeye değerdi bence...
    Arkadaşlar Benim kendi düşüncem aslında o balıkların çoğunu vurabilirdim ama bidaha geldiğimde orada hiçbirşey bulamayacaktım.
    ''BİZ DENİZLERİMİZİ ÇOCUKLARIMIZDAN ÖDÜNÇ ALDIK''

6-Görkem AKTAN-AKYA

Hikayesi

İlk trofem sayılır bu. daha önceleri genelde kefal, sargoz levro vs avladığım için akyayla pek alakam olmuyordu. Gerçi bu da özellikle akya için agaşonda değil taş altında sargoz ararken bana yaklaşma cürretini göstermiş. Tabii hayatının en büyük hatasını yaptı kerata. Yaklaşık 8-10 m derinlikte yakın sayılacak bir atışla kafadan vurdum. İlk şoka girincede hemen balığa sarılıp yüzeye çıktım. O günkü kayda değer tek avım buydu. Aslında bunu alınca avı sonlandırdım desem daha doğru olur. 6.5 kg geldi. Yer Mersin Tisan. Sabah suyu.

7-Mehmet ÇOLPAN-ZÜBER

Hikayesi

Hafta sonu yaklaşırken sizi heyacanlandıracak bir av hikayesi daha yazayım dedim daha once de anlattığım gibi biz merada ayrı ayrı avlanırız.genelde ben agason takıldığım için trofe vurma şansım daha fazla oluyor..benim mera ya ısrar la girmek isteyen bir arkadasım var..iste orada balık kaynıyor onun icin vuruyorsun! vs der devamlı(gruplar da hep o tatlı rekabet olur ya) ya ark ben 17 senedir aynı merada oraya uygun takımla avlanıyorum desem de ..kıramadım ..bende botla baska bir yere gittim.
    pat kut avlandım bot geri geldi aldı arkadasın yanına gittik.. o da ne< ya abi suda canlı yok..ne biçim mera burası diye cıktı..bir de gir vur da göreyim demezmi!!!>kendisi beşiktaşlıdır o yuzden devamlı iddaya girer!! YANİfazla FANATİKDİR...>
    girer avlarım sonra da kafana vururum diye takıldım ..onu baska bir yere biraktik ben geri dondum..
    bottaki lere ya cok yorgunum ama 1/2 kaya var oraya bir bakayım dedim.ne o markaladın mı diye de takıldılar...ark daha once gectiği icin deniz gercekten bostu(ozell levrek kefal toz olur)
    su berrak elimde 75 likmalum ya.. kaya kum birleşimlerine derin dal maya basladım hemen 2 levrek aldim.
    bildiğim bir seytan yuvası var berrak olduğu zmn kesin alıyorum ama genelde çok bulanık olur onlar beni gorur daha atamadan yok olur lar . (onun için seytan denir) ama suyun berrak olması bir şans dı..
    kıyıdan dalısa gectim dibe yapışarak 8/10m yuzdum kum kaya birleşimine konumlandım.. hemen kucuk bir seytan arzı endam etti..
    ama niyetim baska ...ve 2/3m onümde gordum.aradığımı..
    bana bakıyor .. seytan bu .ayni orfoz gibi kuyrugunun uzerine dikilir ve 90derece ile bakar..
    gozlerinin oynedığını görüyordum.yuzgecleri hareketli..bakıyor çözmeye çalışıyor ..kalbim atmaya basladı ama mesafe kafamı kurcalıyor..adeta 1 m daha ışınlandım..ah 90lık olsa tam iki kaşının arasından foto cekerdim diyorum
    artık atmam lazım biraz dön be güzelim diye yalvarıyorum ki 12 den alayım..delmeyebilir endişem var çünki..
    tam kafaya konumlanmısken dönmesi ile atisi yaptim..avlayanlar bilir cok hızlı olduğundan 3 cm geriden vurmuşum. gövdenin diklemesine öbür yanın dan cıkmış.önce şişe sonra ipe gecmiş(vall göremedim o kadar hızlı ki)
    yuvaya kaçmadan ipe asıldım .iyiki yapmışım yuvanın içine kafayı sokmusken uzandım galsamadan yakalayıp dogru yukarı..kayaya girseydi zor olurdu cıkarmak.orfoz kadar olmasa da uğraştırır biraz:
    bota döndüm..tabii gözler orada gozler faltaşı gibi. o ark sa < ya a bi baska bir yere mi gittin sen olamaz bu balığı oradan alamazsın diyordu hala>
    tartmadım ama 5kg civarı gelirdi sanırım.. aksama da yarısından bir fırın ohh..değdi vall..

8-Sedat OSMANOĞLU-AKYA

Hikayesi

AŞKIN DOSTUM akyayı anlat demişşin taşaltı yapmakla meşguldum gün taş altı icin cok elverişliydi sargozlar cıpralar teker teker toplaMAYA BAŞLADIM etraf cok hareketliytdi derken sezsizlik birden bozuldu cok degil 1 2 saniye ve daha sonra akya yavaş yavaş diklemesine uzerime dogru gelmeye başladı o ana kadar herşey mukemmeldi bir sey haric elimde taş altı yaptıgım icin 75 lik tüfegim vardı ve üstelik makarasızdı ve tek oölümcül vuruşu yapmak icin balıgın yanlamasını bekledim geldi geldi ve yanladı tetige bastım ve dedigim gibide oldu balık burnunun ustune dogru süsüldü . balık bana sorarsanız normal sıradan bir av takdiri size kalmış kendime cıkardıgım pay ve size önerim sakin olmak ve tetigi cekmeden sadece 1 saniye düşünmek herkese rast gelsin

9-Necmettin SADRAP -AKYA

Hikayesi

Sabah meraya geldik botu kurduk ..ZEYNEL HOCA ,ben, gürkal,aril ..sabah suyu kıyı avcılığı yaptık karagözler 1kg civarında çupralar ,levrek, eşkina,kikla,ahtapot,..akşam yemeklik balığımızı aldık güzel av yaptık zeynel hoca sayesinde ..gerçi zeynel hoca girmedi suya çünkü çapayı kıyıda unutmuştuk heyecandan )) sonra akşam üstü av bitti zeynel hoca şura bi mera var akya yapar dedi bi bakalım neler var neler yok dedi (HOCA İŞİ BİLİYOR BOŞUNA HOCA OLMAMIŞ) zeynel hoce bi girdi ilk önce sonra var bi şeyler dedi bende bunun üzerine suya girdim ..arkadaşlar bilirler ben pek derine inemem ..ama hocamla birlikte olunca işler değişti dalışa geçtim aşağıya indim koca kayalar var elektirik trafosu büyüklüğünde nefesim bitti çıktım yukarı .tekrar daldım bu sefer manzarayı tam olarak gördüm kayaların arasında dev gibi akyalar dolaşıyordu ..arada sinolar var onlarda uzak kalıyordu ama görebiliyordum ..hocam sen şu taraftan gir bende bu taraftan dedi derin bi nefes aldıktan sonra aşağıya indim kayanın birinin arkasına doğru ...tam indim kayanın arkasından dev bir kafa çıktı...yavaş yavaş gövdeside çıkyordu kayanın arkasından çüşşşş ohaaaaaa dedim suyun içinde içimden tabiki ))atış yapmayı unutuyordum nerdeyse çünkü ilk defa bir akya görüyordum atış mesafesinde ...kulağının arkasına doğrı nişan aldım ve atışı yaptım ortalık birden karıştı kum yosun her şey ayağa kalktı ben yukarı doğru çıkmaya başladım makara açlıyordu zeynel hoca hemen imdadıma yetişti zıpkını tuttu balık açığa doğru gidiyordu..sonra birden yön değiştirdi kıyıya doğru vurdu ...zeynel hoce ben dedi 2. atışı yapayım .ve daldu suya yukarıdan seyrediyorum bende 2 . atışı sırtından yaptı ensesine doğru sonra balık gene bi hareketlendi .ondan sonra durdu ..zeynel hoca hemen daldı akyanın kafasını kucağına aldı ve bıçağıyla balığı söndürdü..daha sonra balığı bota aldık ve kıyıya döndük tabi mutluyduk ...ertesi sabah direkt olarak hocamın merasına gittik sabh suyuna zeynel hoca girdi suya 3.dalışında çat diye vurdu akyayı hayvan açığa doğru gitmeye başladıhocada peşinde fakat balık öyle kuvetli asıldıki kendini yırttı ..ve kaçtı )) hoca gene daldı bir kaç dalış sonra gene bi akya vurdu sırtından vurmuştu bu sefer kayaların arasında deli dönüyordu hayvan bayağıda büyüktü ..derken ip kopmazmı akya sırtında şişle birlikte gözden kayboldu.

10-Metin CANDA-MİNEKOP

Konu Aşkın YILDIRIM tarafından (09-01-2009 Saat 12:34 ) değiştirilmiştir.
    NUR İÇİNDE YAT KARDEŞİM

2. #2
    ZIPKINCI Onur_GÜNER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    03-09-2004
    Akdeniz'den
    3.091
    Hepside seçme ve kalite avlar...
    Herkezi tebrik ediyorum...
    o n u r g u n e r

0.532.672 48 62

ispendek@mynet.com

3. #3
    22-08-2005
    İzmir-Denizli
    169
    Sanırım 2 numara Rıza Bey'in vurduğu av trofe kelimesini layıkıyla yerine getiriyor... oyum Rıza Bey'e
    Oğuz BABAÇ
    20.03.1971

4. #4
    cmd
    cmd isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)
    29-09-2007
    İzmir
    Mesajlar
    Oyum ve alkışlarım CENTİLMEN bir avcı olan 5 numara Alper Kral'a tebrik ederim.
    Cem/1966/Bostanlı/ İzmir

5. #5
    uA
    Guest
    oyum 5 numara Alpere şeker kızının burda payı büyük...

6. #6
    ZIPKINCI tayfun.ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    10-11-2005
    Çanakkale
    1.126
    Alper ve tatlı kızı için.
    Allah bağışlasın Nazar değmesin.

7. #7
    Adem ŞEKER
    Guest
    Herkezi tebrik ediyorum gerçekten güzel trofeler

8. #8
    11-07-2007
    Mesajlar
    Kesinlikle Alper Bey hak ediyor.
    Helal Olsun... :shock:

9. #9
    ZIPKINCI icecold - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    11-10-2006
    969
    benmde oyum alper abiye levreğin standartların üstünde olması kızı ve düşüncesi avı mükemmel kılmış cidden tebrikler keşke herkez sizin gibi davranabilse.diğer avlarda çok iyi tabiğki
    gökay durmaz
    1988
    istanbul/ataköy(yazları silivri)

10. #10
    22-08-2005
    İzmir-Denizli
    169
    İyi ama arkadaşlar trofe seçimi mi yapıyoruz, güzel ve şeker çocuklar anketi mi? Çok güzel bir enstantane olmuş ama kabul etmek lazım...
    Arkadaşlar gelecek aya trofe seçerken herkes oğlunu, kızını, yeğenini, torununu, daha da bulamazsa komşunun bebeğini alsın.Hangisi şekerse onu seçelim )) iyi de olur valla, şenlenir burası...
    Bu arada Alper Bey'e sözüm yok. Kız çok tatlı maşallah... Allah bağışlasın... Oyumu değiştiriyorum. Oyum Alper Bey ve kızına )))))))))))
    Oğuz BABAÇ
    20.03.1971

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

• Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195